Jak na… – chybu: Error – Health Service Script, GetSQL2008DBSpace.js : 0

Po importu poslední verze SQL server 2008 management packu do System Center Operations Manager 2007 R2 jsem si myslel, že všechny systémy pracují jak mají. Vše svítilo zeleně, nikde žádná chyba. Ale bohužel to bylo jen zdání. Ve chvíli kdy jsem otevřel Operations Manager Event Log na serveru s SQL serverem 2008, viděl jsem tam velké množství chybových hlášení s Event ID 4000.
Jeden Health Service skript má neustále problémy. A přesně od chvíle co jsem nahrál nový management pack.

Spustil jsem proto Google a rychle nalezl odpověď. Během nahrávání nového management packu jsem přeskočil jeden krok. Pro správnou funkcionalitu SQL 2008 Server MP je nutné instalovat komponenty pro zpětnou kompatibilitu s SQL 2005 serverem na každý SQL 2008 Server, který bude monitorován pomocí SCOM 2007. No jasně, vždyť je to napsáno v popisu SQL 2008 Server MP na stránce ke stažení.
Konkrétně se jedná o SQL Distributed Management Objects (DMO) z balíku Microsoft SQL Server 2005 Backward Compatibility Components. Instalační soubory lze najít například v rámci tzv. rozšíření “Feature Pack pro Microsoft SQL Server 2008” (http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyId=C6C3E9EF-BA29-4A43-8D69-A2BED18FE73C).

Provedl jsem tedy instalaci pouze s volbou SQL Distributed Management Objects (SQL-DMO).

S tímto výsledkem.

Po instalaci této komponenty začala pracovat kontrola SQL 2008 serveru korektně. Nebylo potřeba již žádných dalších konfigurací. A chyba s Event ID 4000 se již v logu neobjevila.

Zanechat Odpověď

