MMS 2008 I. – Cesta do daleké země

Rok se s rokem sešel a v USA se opět konala Microsoft Management Summit konference, zaměřená na oblast managementu a příbuzné technologie, pořádaná každoročně již několik let společností Microsoft. Letošní ročník se konal v Las Vegas v Nevadě, městě hříchu a nonstop zábavy. Z naší firmy jsme jeli dva. Má maličkost a David Pilař, vedoucí naší divize Systémových řešení.

Ale od začátku…

Cesta na letiště

Las Vegas není zrovna za humny, takže plán cesty počítal s přibližně 16 hodinami ve vzduchu a včetně dvou přestupů. Časový posun je proti Praze -9 hod.

Odlet z Prahy jsme zvolili na neděli 7:20 CET a sraz na letišti jsme měli kolem 6:00 hod ranní. No, ještě ve 1:30 jsem stál nad kufrem a přemýšlel co mi chybí. Po krátkém spánku jsem doufal, že po 4:00 hod vstanu a odjedu objednaným taxíkem v 5:00 hod na letiště. Ouha. Probudilo mě zvonění telefonu v 5:00 hod. Volal řidič objednaného taxíku zda můžeme jet. Po velmi rychlém probuzení jsem se stihl pouze umýt a rychle do auta. Čekal jsem jsem, že na letišti nebudu včas. Řidič nejmenované taxislužby však předčil mé očekávání a za přibližně 20 minut jsem stál před letištním terminálem. Řidič s oblibou projížděl křižovatky na téměř červenou vlnu, předjížděl v ztáčkách a tam kde bylo 50 km/h (ne na hlavních tazích) jel nejméně 120 km/h. Rozloučil se mnou slovy: to je můj rekord, tak rychle jsem tuhle trasu ještě nejel.

Praha – Munich

Po odbavení a bezpečnostní kontrole jsme byli dopraveni autobusem ČSA k letadlu. Takové letadlo jsem však nečekal. Krásný vrtulový stroj De Havilland DHC-8 lokálního dopravce Augsburg Airways nás měl dopravit do německého Mnichova.

Nastoupili jsme do letadla a v celkem pohodlných sedačkách jsme čekali na start, který pilot ohlásil. Celé letadlo se začalo třást a mi přemýšleli, zda jsem zvolili správný spoj pro naši cestu. Po odlepení se od země, se letadlo uklidnilo a za přibližně hodinu jsme dosedli na Mnichovské letiště.

Munich – Denver

Další část cesty (cca 11 hod) jsme měli strávit v letadle Airbus A340-300 společnosti Lufthansa. Měli jsme přibližně 1/2 hodiny na vyřízení formalit a další 2 bezpečnostní kontroly na letišti. Vše probíhalo podle plánu a mi usedli do letadla.

Mé snahy usnout v již méně pohodlných sedačkách ekonomické třídy vzaly za své. Mohl jsem se  otáčet na jakoukoliv stranu, vždy mi však něco překáželo. Na druhou stranu občersrvení bylo roznášeno celkem často a promítané filmy jsem také ještě neviděl. Takže cesta nějak uběhla a mi se blížili k letišti v Denveru. Jelikož byl nad letištěm silný vítr, obkroužili jsme jsme ho a dosedli z druhé strany (spíše to znělo jako padli). Před opuštěním letadla jsme vyplnili formulář pro první vstupní bezpečnostní kontrolu a následně po vyzvednutí zavazadel jsme prošli další a důkladnější bezpečnostní kontrolou. Po propuštění k letadlu jsme stihli jen do něj nasednout a letěli jsme dál. Měli jsme na přestup sice více času, ale ty kontroly 😦 .

Denver – Las Vegas

Zbývali nám již jen 2 hod letu. Nyní jsme byli v letadle Airbus A318 společnosti TED/United Airlines. Během letu pilot několikrát pořádně naklopil letadlo, takže bylo vidět rozsáhlé území pokryté kaňony, včetně toho velkého – Grand Canyon. Při pohledu z letadla se mi to jevilo jako země rozrytá ohromnými drápy. Bohužel se mi toto nepodařilo zvěčnit na fotografii, škoda.

Po přiblížení k Las Vegas mě zaujala rozlehlost města. Na mapě v Google Earth to tak nevypadá, ale z letadla jsem si všiml, že většina zástavby jsou rodinné domky nebo podobně vysoké domy. Z této placky vyčnívají pouze kasina a hotely, případně nákupní centra.

… a hurá do hotelu

Přihližně v 15:30 hod místního času (00:30 hod CET) jsme stáli před letištěm. Již v letadle jsem si všiml několika lidí, mířících do Vegas za stejným účelem jako my. Většina však zvolila ubytování v hotelu Venetian nebo jeho okolí. Před letištěm jsme proto čekali na místní Shuttle Bus, který rozváží příchozí mezi hotely. Do našeho hetelu nemířilo tolik lidí a tak jsme si pěkně počkali. Mířili jsme do hotelu Circus Circus, který se nachází přibližně na konci Las Vegas Blvd.

Je to vlastně cirkus spojený s kasinem. Přes den jsou zde atrakce pro odolnější jedince, například horská dráha a večer je k vidění například představení artistů. V jeho okolí a více méně v celém centru je čilý stavební ruch. Staré kasina se boří a nové, modernější a honosnější se budují.

My jsme měli výhled z okna směrem od centra. Zase jsme mohli sledoval rušnou dopravu ve dne i v noci 😉 .

A co management konference? To napíšu v dalším příspěvku.

Zanechat Odpověď

